Bluebird Medical AB
Sjukvård och medicinteknik
Shopify Plus, Microsoft Business Central
Stride, Fellowmind
Bluebird Medical stödjer vårdgivare med att skapa inspirerande miljöer och erbjuder ett omfattande produktsortiment till vårdcentraler, företagshälsovård och specialistkliniker. Med en gedigen erfarenhet inom sjukvårdssektorn sedan 1981 och en stark förståelse för de krav som ställs på medicintekniska produkter, fokuserar Bluebird på att vara en nära och personlig samarbetspartner för vården.
Bluebird hade en föråldrad e-handelslösning som inte kunde möta företagets växande behov. De saknade en stabil och flexibel plattform som kunde integreras sömlöst med Microsoft Business Central för att effektivisera produkt- och orderhanteringen. För att bättre möta kraven från både B2B- och B2C-kunder behövde Bluebird en mer kraftfull lösning som kunde stötta tillväxt och ökad service.
Stride hjälpte Bluebird Medical att implementera en Shopify Plus-lösning som inkluderade:
Sömlös integration med Microsoft Business Central: För att säkerställa en effektiv datahantering mellan Shopify och Microsoft Business Central använde Stride Microsofts officiella connector för att synkronisera produkter och ordrar. För att möta Bluebirds specifika behov utvecklade Stride dessutom en skräddarsydd app med ett API för att synkronisera företag, företagsplatser, prislistor och användare mellan systemen.
Flexibel och robust B2B- och B2C-lösning: Med Shopify Plus som bas kunde Bluebird skapa en e-handelslösning som passar både privatkunder och B2B-kunder. Shopify Plus ger flexibilitet att skräddarsy köpupplevelser för respektive kundsegment, vilket stärker Bluebirds position som en pålitlig leverantör till både små och stora vårdgivare.
Anpassade integrationer: För att kunna hantera alla dataflöden som Bluebird behövde utöver vad som fanns i standardconnectorn byggde Stride egna API-integrationer för att säkra full kontroll över informationsflödet. Det ger Bluebird en stabil plattform som effektiviserar deras arbetsflöden och säkerställer att all viktig data är tillgänglig direkt i Shopify.
Bluebird Medicals nya Shopify Plus-lösning ger företaget en starkare digital plattform och en förbättrad köpupplevelse för både privatpersoner och B2B-kunder. Den sömlösa integrationen med Microsoft Business Central har automatiserat viktiga processer, vilket frigör tid och resurser för att fokusera på kundservice och support till vårdgivare. Den nya lösningen ger Bluebird möjligheten att växa och anpassa sig till marknadens behov, utan att kompromissa med service och kvalitet.
”Utan Stride skulle vi aldrig ha kunnat komma igång med Shopify. De hjälpte oss att koppla upp Business Central och få ut data som inte ingick i standardkopplingen. Vad du än behöver hjälp med, om det är en koppling, design eller funktion, så kan Stride fixa det.”
© 2024 Stride Norden AB